Gonneke in Zuid-Afrika

Backpacken met Fenneken!

Maandag stond de tafelberg op het programma. Van te voren de kabelbaan geboekt zodat we niet in de rij hoeven te staan, ideaal. Helaas bleek het te stormen boven op de tafelberg dus 's konden we er niet op... In Kaapstad was er niks van te merken, zelfs extreem warm weer. We zijn naar het zee zwembad in Sea Point geweest, lekker relaxt na de nachtvlucht van Fen. Na 2 nachten in de Big Blue Backpackers gaan we verder. Op dinsdag ochtend vroeg zou de bazbus vertrekken naar Swellendam. Vroeg uit bed dus maar, staan we helemaal klaar heeft de bazbus 2 uur vertraging..! eenmaal aangekomen in Swellendam is het een totaal ander soort hostel, Swellendam Backpackers. Er staan overal een soort van golfplaten hutjes/stallen. We slapen in een golfplaten stal, we zijn de enige in de kamer dus dat is fijn. Verder is er nog een groot grasveld en een aparte hut voor de douche en wc, beetje camping achtig dus, maar wel heel schattig. We gaan dezelfde middag nog paardrijden door de bergen, gaaf! Op woensdag gaan we naar Cape Agulhas, het zuidelijkste punt van het vasteland van Afrika. Ook het punt waar de 2 oceanen elkaar zouden ontmoeten. We rijden met een gids via Bredasdorp naar Cape Agulhas. Helemaal niet toeristisch, dus niet wachten voor de foto bij het bordje! Er is als je daar staat gewoon niks Zuidelijker, aan de 'overkant' is de Zuidpool. Donderdag zijn we naar Oudtshoorn gegaan, de bazbus had deze keer 'maar' een uur vertraging haha. In George moesten we met een andere shuttle naar Oudtshoorn, het is daar meteen veel warmer dan in aan de kust. We komen laat aan dus plannen alleen wat voor vrijdag. We hebben in 54 km fietstour gemaakt van de Swartbergpass af. We worden met mountainbike en al op de top afgezet en moeten dan terug naar het hostel fietsen wat dus niet alleen maar berg af is! Onderweg gaan we naar de Cango Caves waar we een leuke adventure tour door de grot maken. Eerst langs het standaard deel waar je nog recht op kunt staan, daarna door naar de smalle tunnels. Oa de 'tunnel of love', omdat de muur je van alle kanten knuffels geeft = gewoon en hele smalle gang en door de 'Devils chimney' wat inhoudt dat je een klein stukje verticaal omhoog moet klimmen. Weer verder op de fiets waar we lunchen in een schattige tea garden en daarna nog stoppen bij de struisvogels. We doen de tour met het rijden op de struisvogels, heb ik al gedaan maar ik ga gewoon nog een keer mee struisvogel rijden! 's Avonds gezellig met alle mensen uit het hostel biertjes drinken bij het kampvuur. Na 2 nachten in de Bakpackers Paradise in Oudtshoorn waar we 2 vrouwen uit de bazbus weer ontmoeten en 2 Nederlanders uit Swellendam weer ontmoeten gaan we naar Plettenberbay. 's Ochtens nog even Oudtshoorn in, lelijke en vieze stad, niks aan in het centrum voordat we weer met de shuttle naar George gaan. De bazbus is weer laat, as usual, hoort er allemaal bij, TIA (this is Africa). We komen dus laat pas in Plettenbergbay aan. Zondag eerst heel relaxed gedaan en 's middags nog op safari te paard geweest. Een hele andere manier om op game-drive te gaan en wat konden we dichtbij de dieren komen!! Zelfs dwars door een kudde zebra's en wildebeest gelopen en op 2 meter van neushoorns gestaan! Supergaaf!

Bartho

Superleuk verhaal Gon. Gave dingen doen jullie allemaal. Geniet er van!

opa uco en oma joan

fijne dagen gewenst voor je beiden,
groeten en liefs!