Gonneke in Zuid-Afrika

Maart in Stellies

Het is alweer maart, de tijd gaat toch wel snel hier. Al 6 maanden in Zuid-Afrika.

De decentrale selectie is de deur uit, niet zonder slag of stoot want ja ik ben tenslotte wel in Afrika! Nadat alles ingescand is zodat papa en mama een kopie kunnen opsturen ga ik het op de post doen. Natuurlijk is het postkantoor net dicht dus moet ik wachten tot maandag.. Maandag dus vroeg naar het postkantoor om het maar kwijt te zijn. Kom ik daar aan staat er een rij tot aan buiten van oude mensen, wat overkomt me nu weer.. Heb ik eindelijk mijn weg naar binnen gewerkt, en heb ik me er bij neer gelegd dat dit nog wel even gaat duren, vraagt een schattig opaatje aan mij of ik hier ook voor mijn pensioen sta.. haha nou nee, oh dan hoef je niet bij ons in de rij te staan, je mag gewoon doorlopen! Haha dat scheelt weer, aanmelden op de post en nu maar afwachten en hopen op het beste!!

Helaas ben ik niet aan de griep ontkomen, het heerst hier in Stellies. Echt verschrikkelijk om hier in Zuid-Afrika in je eentje op een kamer ziek te zijn. Ook geen training voor mij voor een week. Gelukkig ben ik wel op tijd weer beter voor het openlucht Goldfish concert in Kirstenbosch botanical gardens!! Het is bloedje heet, maar wat is het weer gaaf!

Ook de eerste examens heb ik gehad, hoort er toch bij op de uni! Allemaal prima gegaan.

Dan is het alweer de 24e, tijd voor mijn 19e verjaardag. Vrijdagavond een heel gezellig feestje gehad en zaterdag naar Cape Town carnaval geweest. Echt 24 uur jarig geweest! Wat is er toch veel gebeurd in een jaar. Zo zit je op de middelbare school en doe je eindexamen en zo woon je op jezelf in Zuid-Afrika. Ik ben er toch wel een beetje trots op dat het allemaal zo goed is gegaan!

De laatste week voor recess, de vakantie, nog even flink aan de bak met examens voor de uni en nog veel belangrijker de IELTS test. Die moet ik doen om te bewijzen aan de universiteit van Groningen dat mijn Engels goed genoeg is zodat ik mijn bachelor in het Engels mag volgen. Het is allemaal nog een hele expeditie daar in Kaapstad en het loopt natuurlijk allemaal niet volgens schema, TIA zeggen we dan maar. Blij dat het achter de rug is, het ging volgens mij wel goed.

Morgen heerlijk naar Namibie voor de recess!! Ik heb er zin in!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active