Gonneke in Zuid-Afrika

April in Stellies

April doet wat hij wil zeggen we in Nederland, hier is het nog prima weer! En dat te bedenken dat het herfst is hier, heerlijk!

Terug uit Namibië begint het tweede deel van mijn tijd in Stellenbosch met baie goed nuus, ik ben door naar de 2de ronde decentrale selectie voor geneeskunde! Het harde werken is het waard geweest, op naar de tweede ronde!

Het leven gaat hier z'n gangetje, iedereen is wat gekalmeerd na de eerste 2 maanden in een nieuwe omgeving. Alles begint gewoon te worden. Elke dag naar de uni, dan elke avond training en woensdag is nog steeds klein zaterdag. Soms moet ik mezelf er even aan herinneren hoe bijzonder het toch allemaal is dat ik hier zo woon.

Zaterdagochtend is er altijd de Stellenbosch market, ik ben er al met Jule een keer heen geweest, maar dat maakt niet uit! Er is echt zo ontzettend veel eten, allemaal even lekker, dus we komen er tonnetje rond vandaan :)

Helaas ben ik ook niet ontkomen aan diefstal, mijn telefoon is uit mijn tas gejat. Gelukkig kunnen ze hier dan wel weer een simswap doen dus voor 20 Rand heb ik mijn eigen nummer weer. Het toestel was ook niks waard dus het is allemaal niet zo erg. Nieuw oud toestel van iemand geleend en een nieuwe simkaart gehaald de volgende dag.

Eind april hebben we hier een lang weekend, de 27e blijkt opeens een public holiday te zijn en dan dinsdag 1 mei weer. Maandag vallen al mijn lessen uit, prima want ik had al een lang weekend leuke dingen gepland en de auto gereserveerd!

Ik ga samen met 2 belgische meiden het weekend op pad. Vrijdag naar Kaapstad, vrienden van hun die nu aan UCT studeren bezoeken. Gezellig gebraaid en daarna naar club 31 geweest. Dit is een club op de 31ste verdieping van het ABSA (bank) gebouw met waanzinnig uitzicht over Kaapstad by night! Alles is gieren, zalig, zot en ongezien!! We overnachten in Kaapstad en gaan zaterdag naar het Cheese & Wine festival iets buiten Stellenbosch. Dit alles vindt plaats op een mega groot grasveld, je koopt een wijnglas en dan begint het onbeperkt proeven van wijn en kaas! Eindelijk weer eens echt goede kaas en de wijn is hier natuurlijk altijd goed! ;) Zo'n festival kan ik wel vaker bezoeken! Zondag doen we een townshiptour, ook al ben ik al vaker in een township geweest het blijft indrukwekkend, sommige 'shags' bestaan echt uit helemaal niks.. We rijden eerst naar Langa (betekent zon) hier lopen we door het township. Daarna rijden we door naar Gugulethu, waar we gaan braaien bij Mzoli's. Dit is geen gewone braai, het hele township is uitgelopen en we moeten 3 uur wachten op ons vlees. Met het gevolg dat zodra onze teil met vlees komt, (echt in een teil!) iedereen aanvalt als beesten. Al met al een hele ervaring, leuk om een keer meegemaakt te hebben. Maandag 30 april, Koninginnedag, in Nederland is het heerlijk weer, nou hier vandaag helaas niet. Het regent hier werkelijk de hele dag dus we blijven maar in Stellenbosch. 's Avonds wordt er wel nog een soort van Koninginnedag gevierd maar het is natuurlijk niks in vergelijking met Nederland. Hier bestaat zoiets als Koninginnedag niet eens. Dinsdag is alweer de laatste dag van het lange weekend, tijd om te gaan wine tasten! We gaan naar Hidden Valley, iets buiten Stellenbosch voor een wijn en chocolade tasting, jammiee! Een mooie afsluiting van een leuk lang weekend!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active